Ik ben huurder

Glasschade

Wanneer u deelneemt aan het Glasfonds kunt u direct contact opnemen met:
Glastotaal Beheer via 0800 - 45 27 234.
Voor een lek/blind glas is geen verzekering nodig hiervoor mag u rechtstreeks bellen met Glastotaal Beheer.

Bent u niet via ons verzekerd? Meldt u zich dan aan voor het Glasfonds (€0,65 per maand). U kunt dit hier aanvragen.

Let op! Indien u zelf een glaszetter inschakelt zijn de kosten voor uw eigen rekening.

Veelgestelde vragen

Wat is Glasfonds?
U kunt deelnemen aan het Glasfonds van Wooncompagnie. U betaalt hiervoor € 0,65 per maand. Door deel te nemen aan het Glasfonds hoeft u zich geen zorgen te maken over schade aan glas van uw woning, veroorzaakt door storm, inbraak, ongevallen en dergelijke. Wooncompagnie neemt deze zorg dan van u over. Bij moedwillige schade verhalen wij de kosten op de dader.
Ik heb glasschade. Wat moet ik doen?
U bent deelnemer aan het Glasfonds? Meld uw glasschade rechtstreeks aan Glastotaal Beheer via telefoonnummer 0800-4527234 (gratis). Bij lek- of blind glas belt u, ook zonder deel te nemen aan het Glasfonds, direct naar 0800-4527234. Glastotaal Beheer is 24 uur per dag en 365 dagen per jaar bereikbaar.
Als u een klacht meldt, moet u de volgende gegevens paraat houden:
• Uw adresgegevens;
• De globale afmetingen van de beschadigde ruit en het vertrek waarin de ruit zich bevindt;
• Uw telefoonnummer voor het maken van een afspraak
Glasschade? Glasfonds!
U wilt zorgeloos wonen en Wooncompagnie helpt u daar graag bij. Met het ServiceAbonnement, maar ook met het Glasfonds.
Als deelnemer aan dit fonds wordt schade aan glas van uw woning gratis hersteld. Wilt u weten of u al deelneemt aan het Glasfonds? Log dan in op Mijn Wooncompagnie en kijk op uw huurovereenkomst. Voor deelname aan dit fonds betaalt u € 0,65 per maand in de maandelijkse servicekosten. 
 
Welke glasschade valt onder het Glasfonds?
• Het glas van de buitenramen en buitendeuren van uw hele woning en de bij de woning behorende berging;
• Het glas in binnenramen. In en boven binnendeuren, mits deze eigendom zijn van Wooncompagnie;
• Het glas in tuinafscheidingen en balkons, mits deze eigendom zijn van Wooncompagnie.

Glas in zelfaangebrachte voorzieningen (bijvoorbeeld zelfgebouwde schuren) zijn uitgesloten van vergoeding, tenzij anders is overeengekomen.

Let op! Wanneer u folie op het glas heeft aangebracht vervalt de garantie en kunt u geen aanspraak maken op het glasfonds.
Hoe kan ik deelnemen aan het Glasfonds?

U kunt zich snel en gemakkelijk aanmelden voor het Glasfonds via Mijn Wooncompagnie. Voor deelname aan dit fonds betaalt u € 0,65 per maand in de maandelijkse servicekosten.

Ik heb glasschade door (poging tot) inbraak. Wat nu?
Heeft u schade als gevolg van (poging) inbraak? Dan moet u aangifte doen bij de politie. Een kopie van het proces verbaal en uitleg over de situatie stuurt u op naar klantcontact@wooncompagnie.nl

Staat uw antwoord hier niet tussen? Bekijk alle veelgestelde vragen of neem contact op.