Ik ben huurder

Gepland onderhoud

Om te zien of er dit jaar onderhoudswerkzaamheden aan of in uw woning worden verricht dient u aan te geven waar u woont.

Let op! dit is een indicatieve planning. 

 

Wat is uw adres?

 

Veelgestelde vragen

Vervanging goten en hemelwaterafvoer
Binnenkort worden de goten en/of hemelwaterafvoeren van mijn woning vervangen. Hoe gaat dat in zijn werk?
Klik hier.
Vervanging of plaatsing dakraam
In mijn woning wordt een dakraam vervangen of geplaatst. Wat kan ik doen om het werk soepel te laten verlopen? Klik hier.
Vervanging mechanische ventilatie
De mechanische ventilatie wordt binnenkort vervangen.  Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Vervanging dakpannen en/of -platen
Mijn woning wordt voorzien van nieuwe dakpannen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Vervanging riolering
De riolering in mijn woning wordt vervangen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Kozijnvervanging
Binnenkort worden de kozijnen en ramen van mijn woning vervangen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Herbestrating
Binnenkort wordt de bestrating aangepakt. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn woning?
Wettelijk is bepaald wie voor welk deel van het onderhoud aan uw woning verantwoordelijk is. Kort gezegd is Wooncompagnie als verhuurder verantwoordelijk voor het groot onderhoud, zoals schilderwerk buitenom, onderhoud van de centrale verwarming en reparaties aan het dak. Ook vervanging van woningonderdelen als gevolg van veroudering en slijtage komt voor rekening van Wooncompagnie. Daarnaast voert Wooncompagnie kosteloos een aantal extra werkzaamheden uit. 
Aanbrengen isolatie HR ++
Binnenkort wordt er isolatieglas HR ++ in uw woning geplaatst. Waar moet u rekening mee houden? Klik hier.
Vervanging cv-ketel door hr-combiketel
Binnenkort wordt mijn cv-ketel vervangen door een HR-combiketel. Waar moet  ik rekening mee houden? Klik hier.
Vervanging voegwerk
Binnenkort worden de buitenmuren (deels) opnieuw gevoegd. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Vervanging dakbedekking
De dakbedekking wordt vervangen. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Schilderwerk
Mijn woning wordt geschilderd. Waar moet ik rekening mee houden? Klik hier.
Meld schade
Klachten 
De werkzaamheden aan uw woning voeren wij met zorg uit. Heeft u toch een suggestie, klacht of is er schade aan uw woning ontstaan, dan kunt u dat melden. 
 
Melding 
Een klacht of schade moet binnen 24 uur (of de eerste werkdag na het weekend) worden gemeld bij de uitvoerder van de aannemer en de Technisch Adviseur Bewoners van Wooncompagnie. Daarna verzoeken wij u de melding binnen 5 dagen schriftelijk te bevestigen bij de Technisch adviseur Bewoners. Hij neemt zo spoedig mogelijk contact met u op voor bespreking van de verdere afhandeling. 
 
Verantwoordelijkheden 
Wooncompagnie en de aannemers zijn niet verantwoordelijk voor vermissing van voorwerpen uit de woning of tuin en schade die niets te maken heeft met de uitgevoerde werkzaamheden. Wij adviseren u daarom kostbare voorwerpen te verwijderen. 
 
Geschillen 
Als u het niet eens bent met de manier waarop uw klacht wordt afgehandeld, verwijzen wij u naar de de pagina 'Klachten en geschillen’. 
Wat zijn de kwaliteitseisen voor het plaatsen van een keuken?
Ik wil zelf een keuken plaatsen. Wat mag ik zelf doen en wat zijn de voorwaarden? Klik hier.

Staat uw antwoord hier niet tussen? Bekijk alle veelgestelde vragen of neem contact op.