Er is een verstopping

Voor rioleringsproblemen belt u rechtstreeks met SOP Rioolreiniging in Zaandam 0800 - 767 0 767 (24/7).

Wordt de verstopping veroorzaakt door uw eigen toedoen of door toedoen van degenen waar u verantwoordelijk voor bent (=bewonersgedrag), dan is de rekening voor u. Dit is bijvoorbeeld het geval bij verstopping in de afvoer van het toilet door bijvoorbeeld wc blokjes, luiers, tampons of frituurvet. Verstopping in de gootsteen wordt vaak veroorzaakt door etensresten of andere vormen van vaste stoffen zoals vet(jus), etensresten of koffiedik.

Let op: heeft u ontstoppingsmiddel gebruikt? Dan wordt de afspraak minimaal 48 uur na de melding ingepland. Dit doen we om de monteurs te beschermen tegen mogelijke verbranding door zuren op armen en gezicht.
Wat kunt u zelf doen? Sommige verstoppingen verhelpt u eenvoudig zelf. Zo ziet u in het instructiefilmpje hieronder hoe u bijvoorbeeld een sifon schoonmaakt.

Verstopping ontstaan door bewonersgedrag
Als (achteraf) is vastgesteld dat de verstopping onder uw verantwoording valt, dient u het ontstoppen zelf te betalen. Hiervoor ontvangt u soms pas na enkele maanden (tot een half jaar) de factuur. Dit komt omdat het ontstoppen van uw afvoer, het bepalen wie verantwoordelijk was voor de verstopping en het sturen van een factuur via onze administratie, via verschillende bedrijven en over verschillende schijven gaat. Dit kost tijd. Mocht u tussentijds willen weten wat de stand van zaken is met betrekking tot uw verstopping en de bijbehorende factuur kunt u altijd contact met ons opnemen via 0900 20 22 373.



Veelgestelde vragen

De regenpijp is verstopt. Wat nu?

U kunt hiervoor contact opnemen met onze afdeling Klantcontact

 

Staat uw antwoord hier niet tussen?