Een verstopping melden

Wat kunt u zelf doen bij rioolverstopping?
Voordat u met SOP contact opneemt, kunt u zelf eenvoudige handelingen uitvoeren die de verstopping kunnen verhelpen:
- De sifon (dit is de hals van de afvoer) losdraaien en schoonmaken, deze vindt u onder uw kraan.
- Probeer met een plopper/ontstopper de riolering weer werkend te krijgen.
- Doorspoelen met FIJNE soda: Los de soda op in kokend water. Spoel dit zo heet mogelijk door de afvoer. Laat dit zo lang mogelijk intrekken. Spoel hierna de gootsteen door met water.
- Gebruik geen chemische ontstoppingsmiddelen: deze middelen zijn schadelijk voor uw gezondheid, de afvoer en  mogelijk voor de monteur.

Wanneer u de verstopping niet zelf kunt verhelpen, kunt u direct contact opnemen met SOP rioolreiniging in Zaandam 075 - 615 88 66.
Let op: heeft u ontstoppingsmiddel gebruikt? Dan wordt de afspraak minimaal 48 uur na de melding ingepland.

Wordt de verstopping veroorzaakt door bewonersgedrag? Dan is de rekening voor de huurder. 

Als (achteraf) is vastgesteld dat de verstopping onder uw verantwoording valt, betaalt u de kosten voor het ontstoppen zelf. U ontvangt uiterlijk een half jaar later de factuur. 

 

Klik hier voor de flyer Rioolwijzer

Veelgestelde vragen

De regenpijp is verstopt. Wat nu?

U kunt dit bij Wooncompagnie melden op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via 088 - 17 18 190 of via klantcontact@wooncompagnie.nl. 

Staat uw antwoord hier niet tussen?