Ik ben huurder

Burenoverlast melden

Om deze pagina te bekijken dient u aan te geven waar u woont.

 

Wat is uw adres?

 

Veelgestelde vragen

De overlast van mijn buren houdt aan. Wat nu?
Alle klachten, afspraken en aantekeningen van Wooncompagnie, politie of een hulpverlenende instanties worden in een dossier vastgelegd. Wanneer oplossingen in het conflict niet meer mogelijk zijn, bemiddelingspogingen zijn gestrand en de overlast in extreme vormen blijft voortduren, is een juridische procedure mogelijk. Wooncompagnie kan een juridische procedure alleen starten als de klager(s) bereid zijn voor de rechter te getuigen. Een juridische procedure is een uiterst middel. Deze procedure kan ook in het nadeel van de klager uitvallen. Houdt er in ieder geval rekening mee dat een dergelijke procedure maanden kan duren.
Ik heb burenoverlast. Wat kan ik doen?
Ga in gesprek met elkaar en leg vriendelijk uit wat u dwars zit en probeer samen een oplossing te zoeken. Komt u er niet uit of dreigt er een conflict? Dan kunt u kiezen voor een bemiddelingsgesprek. Onze buurtconsulent luistert naar beide partijen en probeert voor beide partijen aanvaardbare afspraken te maken. Als u er met de buren niet uit komt of wanneer bemiddeling niet heeft geholpen, kunt u ons vragen om te onderzoeken of er andere oplossingen mogelijk zijn.

Er zijn meerdere manieren om burenoverlast te melden:
- Gemakkelijk en snel via Mijn Wooncompagnie. 
- Via buurtbemiddeling Schagen
- Via buurtbemiddeling Purmerend
- Via buurtbemiddeling Schermer 
- Via buurtbemiddeling Edam-Volendam

 

Staat uw antwoord hier niet tussen? Bekijk alle veelgestelde vragen of neem contact op.