Ik ben huurder

Direct regelen

Welkom op het vernieuwde Mijn Wooncompagnie. Vanaf nu bepaalt u zelf waar en wanneer u inlogt. Had u al inloggegevens in uw bezit? Deze kunt u vanaf dit moment niet meer gebruiken. 

Hieronder ziet u achter een aantal items een slotje staan. Dit betekent dat u moet inloggen met de inlogmethode van iDIN. Wanneer u voor de eerste keer op een item met een slotje klikt, dient u uw gegevens te koppelen via iDIN. Meer lezen over iDIN klik hier. Voor de items zonder slotje heeft u alleen uw postcode en huisnummer nodig.

 

Wanneer u bankiert bij Knab dan kunt u helaas op dit moment geen gebruik maken van Mijn Wooncompagnie. Meer informatie vindt u hier.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt koppelen met iDIN?

Met iDIN kunt u inloggen op uw persoonlijke Mijn Wooncompagnie omgeving. U kunt inloggen zoals u bij internetbankieren inlogt. Zo zijn aparte toegangscodes en wachtwoorden aanvragen en onthouden verleden tijd. 
Wat u doet is: toestemming geven om uw naam, adres en geboortedatum te verstrekken aan Wooncompagnie. Vervolgens logt u in zoals u dat gewend bent bij uw eigen bank. Nadat u alle stappen van het inlogproces heeft doorlopen en uiteindelijk akkoord heeft gegeven. Vind de koppeling met Wooncompagnie plaats. Als dit is gelukt gaat u automatisch terug naar Mijn Wooncompagnie. Vanaf dat moment kunt gebruik maken van alle functionaliteiten.
Bij een volgend bezoek aan Mijn Wooncompagnie kunt u kiezen voor inloggen met iDIN.

Let op! Is er geen match, dan stopt het proces en kunnen de gegevens niet bekeken worden.


Waar vind ik meer informatie over iDIN?
Voor meer informatie over iDIN klik hier.
Waarom iDIN?
Door de toenemende digitale dienstverlening en de vraag om meer zekerheid over de identiteit van klanten en gebruikers en dus een vertrouwd en veilig identificatiemiddel, hebben de banken iDIN ontwikkeld.
Ook bij Wooncompagnie speelde deze vraag en zagen in iDIN een goed, veilig, betrouwbaar en direct te gebruiken identificatiemiddel.

Met iDIN kan een klant zijn identiteit online bevestigen omdat hij zich al heeft gelegitimeerd bij het openen van een bankrekening. Banken hebben al meer dan 15 jaar ervaring met het aanbieden van betrouwbare inlogmiddelen waarmee hun klanten zich veilig online kunnen identificeren.
Ik zie geen knop inloggen (koppelen) meer. Klopt dat?
Ja, dat klopt. Vanaf nu logt u pas in nadat u een keus heeft gemaakt op Mijn Wooncompagnie. Afhankelijk van wat u wilt u bekijken logt u of in met uw postcode en huisnummer of met iDIN. Hierdoor is er geen aparte knop inloggen meer noodzakelijk. Meer informatie over iDIN vind u hier.
Goed om te weten!
  • Wooncompagnie krijgt geen toegang tot uw financiële (bank)gegevens. Er worden nooit andere bankgegevens doorgegeven. Wij kunnen uw financiële gegevens, zoals saldo en betaalgegevens dus niet bekijken.
  • De gegevens die u ziet in het iDIN-scherm worden alleen verstuurd nadat u akkoord hebt gegeven.
  • iDIN voldoet aan de eisen in de Algemene Verordening Gegevensbescherming
  • Het is niet mogelijk om via deze dienst te betalen.
  • We gebruiken de gegevens over het gebruik van iDIN nooit voor commerciële doelen.
  • We gebruiken iDIN alleen als identificatie methode. Zodat we weten dat u het bent die is aangemeld!
  • Het gebruilk van iDIN is voor u gratis.
Wat zijn de voordelen van iDIN?
  • Makkelijk en veilig online identificeren.
  • Met de vertrouwde inlogmethode van uw bank.
  • Eén manier van inloggen bij bedrijven en instellingen.
  • Geen aparte gebruikersnamen en wachtwoorden meer onthouden.
  • Zelf invullen van persoonlijke gegevens is niet meer nodig.

Goed om te weten: De Consumentenbond heeft iDIN uitgeprobeerd bij de Belastingdienst en stelt vast dat het veilig is en makkelijk, intuïtief en snel werkt.

Wat is iDIN?
iDIN is een dienst van de banken waarmee u zich bij andere organisaties met de veilige en vertrouwde inlogmiddelen van hun eigen bank kunt:
    • Identificeren
    • Inloggen
Wie kan zich inloggen met iDIN op Mijn Wooncompagnie?
Alleen de hoofdhuurder kan zich inloggen met iDIN op Mijn Wooncompagnie. 
Kan ik mijn e-maildres zelf wijzigen op Mijn Wooncompagnie?
Nee, op dit moment kunt u nog niet zelf uw e-mailadres wijzigen op Mijn Wooncompagnie. Om uw e-mailadres te wijzigen stuurt u een e-mail naar Klantcontact@wooncompagnie.nl.
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Log in op www.mijn.wooncompagnie.nl en klik op het zwarte pijltje, rechts bovenin uw scherm. Er klapt een menu uit kies voor ‘Wijzig uw wachtwoord’.
Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg?

Waarschijnlijk is er sprake van een storing. U kunt het beste later nog eens proberen. Blijft het probleem zich voordoen? Stuur dan een e-mail met informatie over het probleem naar klantcontact@wooncompagnie.nl. Wij doen er alles aan om het probleem te verhelpen.

Ik ga verhuizen en blijf geen huurder van Wooncompagnie. Wat gebeurt er met Mijn Wooncompagnie-account?

Als u geen (huur)contract meer heeft bij Wooncompagnie, eindigt automatisch uw account.

Ik ga verhuizen naar een andere woning van Wooncompagnie. Wat gebeurt er met mijn account?

Het account blijft hetzelfde. Het enige dat verandert, is dat uw nieuwe huurcontract zichtbaar wordt. 

Wij gaan uit elkaar. Hoe kunnen we dit regelen met ons Mijn Wooncompagnie-account?

De persoon die onder het huidige huurcontract blijft huren, behoudt het account. U kunt uw wachtwoord zelf aanpassen, zodat de andere persoon geen toegang meer heeft tot het account.

Waarom staat mijn al betaalde rekening nog open in Mijn Wooncompagnie?
Het bedrag wordt als betaald gezien als het geld bij Wooncompagnie op de rekening staat. Door de verwerking bij de bank, wordt uw geld eerder afgeschreven van uw rekening dan dat het bij Wooncompagnie bijgeschreven is.
Wat kán ik met Mijn Wooncompagnie?
U kunt contractgegevens inzien, de puntentelling van uw woning (woningwaardering) bekijken en persoonlijke gegevens wijzigen en toevoegen. Ook kunt u uw huurachterstand betalen via Ideal. 

Staat uw antwoord hier niet tussen? Bekijk alle veelgestelde vragen of neem contact op.